Retourneren


Herroepingsrecht - Bedenkperiode

 

De mogelijkheid tot retourneren bij BlumatShop.nl

Indien je niet tevreden bent over het product heb je in de eerste 14 dagen na ontvangst recht op het terugsturen van het product. De exacte voorwaarden waaronder dat kan vind je hier beneden. In het kort zijn ze als volgt:
  • Retourtermijn van 14 dagen
  • Kosten retourzending zijn voor de consument
  • Het product in de originele verpakking retourneren. Je mag hier absoluut niet op schrijven en ook niet met zwarte of grijze duct-tape beplakken anders wordt de retourzending niet in behandeling genomen.
  • Houdt rekening met een eventuele waardevermindering bij het openen en/of in gebruik nemen van het product.
  • Indien het product na ingebruikname defect blijkt, kunt u het product terugsturen voor een vervanging. Het product wordt dan door ons uitvoerig getest. Indien het defect buiten uw schuld om is, komen de retourkosten uiteraard voor onze rekening en ontvangt u een nieuw product. – Defecten veroorzaakt door mogelijke transportschade moeten binnen 24 uur gemeld worden.

In het kader van de Wet Kopen op Afstand heeft de consument bij het doen van aankopen via Internet recht op een 'afkoelingsperiode' van 14 dagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd, waarbij de klant zelf de portokosten voor het terugsturen dient te betalen. Wordt een bestelling aan de deur reeds geweigerd, dan wordt te allen tijde alle door ons gemaakte (verzend)kosten in rekening gebracht.

De mogelijkheid tot retourneren bij BlumatShop.nl

Vul het retourformulier volledig in en verzend dit samen binnen 14 dagen met het te retourneren product in de originele verpakking naar:

2Clever Homeshopping B.V.
t.a.v. Retouren
Rangeerweg 6
6114 BC Susteren

Wanneer u zich heeft bedacht over een via deze site gedane bestelling en u wenst de goederen te retourneren, doe dit dan zo snel mogelijk na ontvangst. Omdat verzending altijd voor rekening en risico van de verzender geschiedt, dient het pakket deugdelijk verpakt en voldoende gefrankeerd te zijn (onvoldoende gefrankeerde post wordt reeds door PostNL geweigerd). Wanneer de teruggezonden goederen compleet, 'indien mogelijk' in originele verpakking en ongebruikt zijn, dan storten wij het door u betaalde aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terug op uw rekening.

Geen retourformulier ontvangen of het retourformulier kwijtgeraakt? Klik hier om het retourformulier te downloaden.

 

Gevolgen van het toepassen van het retourrecht

Bij een juiste toepassing van het retourrecht zijn beide partijen gehouden de wederzijds verrichte prestaties terug te draaien. Kan de koper het ontvangen product niet, slechts gedeeltelijk of in verslechterde toestand terugleveren, dan zal hij de waardevermindering moeten compenseren. Dit geldt echter niet wanneer de waardevermindering uitsluitend terug te voeren is op het controleren van het ontvangen product, zoals dat bijvoorbeeld ook in een winkel mogelijk zou zijn geweest. De koper kan het risico van waardevermindering beperken indien hij de zaken niet in gebruik neemt en handelingen nalaat die de waarde van het product beïnvloeden.

Meer informatie met betrekking tot het herroepingsrecht kunt u terugvinden in onze Algemene voorwaarden.

De hier genoemde retourgarantie geldt in de omschreven hoedanigheid uitsluitend voor particulieren. Bedrijven kunnen voor vragen omtrent retourmogelijkheden contact opnemen met onze Business to Business afdeling.

Belangrijk!
Het retourrecht geldt niet bij levering van goederen die speciaal voor de klant zijn besteld, op maat zijn gemaakt of samengesteld. Voor meer informatie zie ook onze algemene voorwaarden.